چرخ گردشگری دریایی کیش در سنگلاخ مدعیان حفظ محیط زیست

این روزها در حالیکه ساز رونق اقتصادی کیش کوک کوک است و شمارفراوانی از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی  برای مشارکت در طرح های نوین عمرانی و گردشگری راهی جزیره مرجانی کیش شده اند شاهد درج مطالبی در رسانه ها بودیم که آرام و بیصدا می کوشید تا با نواختن ساز مخالف آنهم در بوق و کرنای حفظ محیط زیست از رنگ و بوی این رونق اقتصادی جزیره کیش بکاهد.

چرخ گردشگری دریایی کیش در سنگلاخ مدعیان حفظ محیط زیست

استفاده از عناوین نخ نمایی چون دریا خواری ، بی توجهی سازندگان هتل ها به رعایت حریم دریایی  و مرگ و میر مرجان ها در اثر ساخت هتل ، آنهم بی هیچ تاییدیه ای از سوی مراجع قانونی حفاظت محیط زیست در جزیره کیش در خوش بینانه ترین حالت می تواند حرکتی حساب شده باشد در راستای ایجاد رعب در دل سرمایه گذارانی که در پی چتر حمایتی گسترده دولت تدبیر و امید، یکی دو سالی است راه خود را از کشورهایی نظیر امارات و ترکیه به سمت جزیره کیش کج کرده اند و کوشیده اند با سرمایه گذاری در این جزیره مرجانی دولت را در شتاب بخشیدن به رشد صنعت گردشگری یاری رسانند.

هر چند این نخستین بار نیست که شاهد دلسوزی هایی از این دست بوده ایم ، ابراز نگرانی هایی که درنخستین گام  انگیزه دولتمردانی را تضعیف می کند  که برای آبادانی کیش بی ادعا می کوشند و جز توسعه این منطقه دغدغه ای ندارند.

کسانیکه سال ها در این جزیره زیبا تلاش کردند و رزق خود را از گستردگی دریا و فراخی سینه موج های بلند تامین می کنند ، بازاریان و کاسبان و رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی جزیره کیش که همیشه و همیشه تلاش کرده اند تا با برخورد مناسب ، عرضه کالای با کیفیت و احترام به سلیقه مخاطبان ، بازار گردشگری کیش را پر رونق تر کنند خوب می دانند برای ساختن این جزیره نیازمند همدلی و حقیقت گرایی هستیم .

کوتاه سخن اینکه هرچند دستیابی به جایگاه شایسته ایران در عرصه بازار پر رونق گردشگری بین المللی کاری سهل نیست و در گیر و دار رقابت های سخت و نفس گیر کشورهای همسایه برای افزایش روزافزون گردشگران خارجی سخت تر و سخت تر می شود. انهم زمانی که چرخ های پرشتاب توسعه گردشگری در سنگلاخ ادعاهای بی پایه و اساس  می شکنند اما دلخوشیم  که تنها یک اعتقاد راسخ به پایان زیبایی که پیش رو داریم ما را دوباره و دوباره  برای عبور از این کارزار و ساختن این گردونه پر امید مصمم تر می کند.

نوشتهٔ پیشین
جزیره کیش می تواند راه ورود به رنکینگ باشد
نوشتهٔ بعدی
اسب سواری در کیش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پر بازدید

فهرست